Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Skarżysku Kościelnym

RODO - Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Skarżysku Kościelnym

KLAUZULA RODO SPZOZ W SKARŻYSKU KOSCIELNYM

Skarżysko Kościelne, dnia 25 maja 2018 r.


INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH


SZANOWNA PACJENTKO,
SZANOWNY PACJENCIE,

w związku z wejściem w życie dnia 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: „RODO”), w oparciu o treść art. 13 ust.1 i 2 RODO Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Skarżysku Kościelnym , ul. Iłżecka 2A (kod pocztowy: 26-115), NIP 6631669589, REGON 291109470
informuje, iż:

1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Skarżysku Kościelnym, zwany dalej: „Administratorem”.
Możecie Państwo skontaktować się z Administratorem pisząc na adres: ul. Iłżecka 2A, 26-115 Skarżysko- Kościelne lub telefonując pod numer telefonu 412714400
2. Państwa dane osobowe są przetwarzane w celu ochrony zdrowia, świadczenia usług medycznych, leczenia przez osoby trudniące się zawodowo leczeniem oraz w celu zarządzaniem usługami medycznymi. Państwa dane osobowe są przetwarzane ponadto w celu odbioru i archiwizacji oświadczeń, w których upoważniają Państwo inne osoby do dostępu do Państwa dokumentacji medycznej oraz udzielania informacji o Państwa stanie zdrowia, a także poprzez kontakt telefoniczny, bądź e-mail z Państwem, celem np. potwierdzenia terminu wizyty lekarskiej, odwołania terminu konsultacji lekarskiej, poinformowania o możliwości odbioru wyników badań.
Jako podmiot leczniczy Administrator prowadzi także księgi rachunkowe, wystawiamy np. rachunki za wykonane przez nas usługi, co może się wiązać z koniecznością przetwarzania Państwa danych osobowych.
Podstawą przetwarzania pozyskanych od Państwa danych osobowych jest art. 9 ust.2 lit. „h” RODO, art. 6 ust.1 lit. „c” RODO, art. 6 lit. „b” RODO, a także ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, ustawa z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty, ustawa z dnia 15 lipca 2011 r. o zawodach pielęgniarki i położnej oraz w celach rachunkowo-księgowych w ograniczonym zakresie ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości.

3. Państwa dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie realizacji celów wskazanych w punkcie 2 powyżej. Administrator udostępnia Państwa dane osobowe podmiotom upoważnionym do tego na podstawie przepisów obowiązującego prawa oraz na rzecz podmiotów, z którymi Administrator zawarł umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych (np. zewnętrznym laboratorium, dostawcom/serwisantom oprogramowania komputerowego, dostawcom usług teleinformatycznych), a także innym podmiotom leczniczym współpracującym z Administratorem w celu zapewnienia ciągłości leczenia, a także pełniejszej dostępności do opieki zdrowotnej.

4. Jeżeli są Państwo pacjentami indywidualnymi, Administrator potrzebuje od Państwa danych osobowych takich jak: imię, nazwisko, nr PESEL, płeć oraz data urodzenia (w przypadku osób nieposiadających nr PESEL), nr karty EKUZ. Dane powyżej wskazane są niezbędne, aby móc zweryfikować Państwa tożsamość przed udzieleniem świadczenia zdrowotnego. Podczas świadczenia usług zdrowotnych Administrator tworzy dokumentację medyczną, w której odnotowuje wszystkie informacje dotyczące procesu leczenia, w szczególności są tam informacje o Państwa stanie zdrowia jak również w tej dokumentacji mogą znaleźć się informacje o Państwa nałogach . Takie informacje są zbierane, jeżeli są niezbędne do postawienia diagnozy i poprowadzenia w sposób właściwy procesu leczenia.

5. Administrator nie będzie przekazywał Państwa danych osobowych do państwa trzeciego, ani organizacji międzynarodowych w rozumieniu RODO.

6. Państwa dane osobowe będą przechowywane nie dłużej niż to konieczne przez okresy wskazane przepisami powszechnie obowiązującego prawa - w szczególności Ustawą z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz kodeksem cywilnym. W przypadku przechowywania dokumentacji medycznej, jest to okres co najmniej 20 lat od dokonania ostatniego wpisu, w innych przypadkach dodatkowo do czasu wygaśnięcia możliwości dochodzenia roszczeń.

7. Mają Państwo prawo żądać od Administratora dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, aktualizowania, usunięcia danych osobowych, o ile ustawy szczególne nie stanowią inaczej.

8. Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do realizacji celów wskazanych w punkcie 2 powyżej. Konsekwencją niepodania przez Państwa danych osobowych będzie odmowa udzielenia świadczeń z zakresu opieki zdrowotnej, czy odmową rezerwacji wizyty. Odmowa podania przez Państwa numeru telefonu, czy adresu poczty elektronicznej e-mail nie będzie miała wpływu na udzielenie świadczenia zdrowotnego.

8. W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych przez Administratora przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, a także prawo sprzeciwu wobec ewentualnej potrzeby przenoszenia Państwa danych osobowych do innego Administratora.

9. W oparciu o przekazane dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Państwa zautomatyzowanych decyzji, w tym tych będących wynikiem profilowania (zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych).


Data wprowadzenia: 2018-05-29 1432
Data upublicznienia: 2018-05-29
 

Wiadomość wprowadził: Iwona Wojciechowska